NVIDIA Blackwell RTX mimarisiyle güçlendirilmiş GeForce RTX 50 Serisi grafik kartları ve GeForce RTX 50 Serisi dizüstü bilgisayarlar, NVIDIA DLSS 4 ile Çoklu Kare Üretimi kullanarak kare hızlarını elbette artırıyor, NVIDIA Reflex 2 ile gecikmeyi %75’e kadar bu seride düşürdüklerini iddia ediyorlar, oyuncular ve içerik oluşturucular için NVIDIA RTX Yapay Zeka gölgelendirici ile seviyeyi yükseltmek istiyorlar. Bu küçük sinir ağları, geleneksel programlanabilir gölgelendiricilere entegre edilerek performansı artırıyor. Önceki canlı yayınlarda yeni teknolojileri anlatmıştım oradan bakabilirsiniz.
RTX Neural Shaders, programlanabilir gölgelendiricilere küçük sinir ağları getirerek grafik inovasyonunda yeni bir dönemi başlatıyor. Bu teknoloji, radyans önbellekleme, doku sıkıştırma ve malzemeler gibi çeşitli uygulamalara sahip.
Nvidia, VRAM eksikliğinin bu sefer bir sorun olmayacağını, şirketin “RTX Neural Shader” adını verdiği yeni teknolojisinin bu sorunları çözeceğini söylüyor. Nvidia’ya göre yeni(RNTC) teknolojisi, bir dakika içinde binlerce dokuyu sıkıştırma kapasitesine sahip olduğu için geleneksel yöntemlere göre yedi kata kadar daha fazla GPU belleği veya sistem belleği tasarrufu sağlıyormuş.
Bu arada Neural rendering nedir? sahneleri ve objeleri oluşturmak için yapay sinir ağlarını kullanan bir görselleştirme yöntemidir.
Nvidia'nın iddiasına göre bilgisayar grafiğinde bir sıçrama olan bu teknoloji sinir ağlarını işleme sürecine entegre ederek performans ve resim kalitesi ve etkileşimde yeni bir boyut açıyor.
RTX Neural Faces ise adından da anlaşılacağı üzere nöral l işleme modeli kullanarak yüz ifadelerinde daha doğal ve gerçekçi sonuçlar sunuyor.
Abi zaten computexte size göstermiştim, Nvidia oyuncuların oyunlarla olan etkileşimini aslında daha interaktif bir hale yapay zeka gücü ile çıkartmak istiyor. Her dili konuşabilen karakterler, sohbet ederek sorular sorarak etkileşimde bulunduğun NPC'ler ya da tek bir sözünle ekran kartını hız aşırtabilen asistan. Derin öğrenme ve ace digital insanlar derken süreç bambaşka bir noktaya evriliyor.
"DLSS Çoklu Çerçeve Üretimi, geleneksel olarak işlenmiş her çerçeve için üç ek çerçeve oluşturuyor ve DLSS teknolojilerinin tam paketi ile birlikte çalışarak kare hızlarını geleneksel kas gücü işleme yöntemlerine göre 8 kata kadar artırdığını söylüyor. Aslında yeni nesil daha fazla yapay zeka gücünden faydalanıp FPS boostlama faslının üzerinde durulduğu bir seri. Ayrıca 4K kendi paylaştıkları bi sahneyi gördünüz vram kullanımı 400 mb düşmüş.
DLSS 3.5, ekrandaki her pikselde ışın izleme hesaplamaları yapmaktansa piksel başına birden fazla ışınla boşlukları doldurmak için yapay zekayı kullanıyor. Bu da ciddi anlamda grafiği etkiliyor. “Ray Reconstruction (Yeniden Işın Yapılandırma)” dediğimiz bu 3.5 ile adını duyduğumuz mevzu 4 ile de karşımızda.
Bu arada hala yeni dlss model ve özelliklere güncellenmemiş oyunlar için NVIDIA uygulaması DLSS Override özelliğiyle yeni DLSS modellerini ve özelliklerini aktif hale getiriyor. Bence üzerinde ayrıca durulması gerekilen bir özellik.
GDDR7 bellekle yüksek bantgenişliği düşük güç tüketimi ve hız detaylarını da unutmayalım.
- İnceleme Puanı
- 4.00 yıldız
- Eksiler
- Eski nesile göre %9'a varan saf performans artışı
- Artılar
- Sessiz ve Serin
4K Performansı
DLSS4
AI Gücü